l’OmDAdun spectacol de Gigi Căciuleanu

Texte: Tristan Tzara – extrase

Traducerea în limba română – Ion Pop

Cu: Gigi Căciuleanu și Lari Giorgescu

Regia, Coregrafia, Costume, Conceptia spatială și Coloana Sonoră: Gigi Căciuleanu

Asistentă coregrafie – Lelia Marcu Vladu

Lighting Designer – Cristian Petru Simon

 

În 2016 se aniversează 120 de ani de la naşterea pe 16 aprilie 1896 a celui care, la vârsta de 20 de ani, a făcut să se nască dadaismul universal, revoluţionînd astfel arta modernă: Tristan Tzara. În 2016 – dadaismul împlinește 100 de ani.

Unul dintre cei mai cunoscuţi artişti români pe plan mondial, coregraful  Gigi Căciuleanu pregăteşte o nouă premieră: l’Om  DAdA”, spectacol de teatru coregrafic care va fi prezentat la sala Atelier a Teatrului Național București pe 11, 12 și 13 martie, la ora 20.00

ce poate fi mai aproximativ decât omul, decât fiinţa umană…decât destinul său…destinele sale…

… omul aruncat în lume la întâmplare… prins în pânza de păianjen a incertitudinilor planetare…a geografiei… a geografiilor… a istoriei… a istoriilor…

… poate doar mişcarea-mişcările… gestul-gesturile, fibrele corpului… imperceptibilele schimbări în muşchii feţei… trecere de nori pe ecranul existenţei… să-l mai scoată pe om din aproximaţie… să încerce să-i descifreze incerta şi fragila fiinţă…

…dar la ce bun?… de ce să nu-i lăsăm omului privilegiul de a-şi dansa viaţa cu incertitudinea… incertitudinile… sale…

 

Dada a apărut ca o revoltă față de absurdul cruzimii, al războiului, al comunismului in faza embrionara, ca o negare a logicii. O revoltă care n-a dus, însă, la distrugere ci, fără să ofere direcții precise, a deschis calea către „Omul Aproximativ”, incert. Orice încercare de aranjare a lumii între linii bine conturate a condus la dezastre, și atunci de ce să nu-i lăsăm omului privilegiul de a-și dansa viața cu incertitudinile sale, în felul său „dada”, cat se poate de constructiv.

 

DADA-Foto3

 

Este un spectacol despre fiecare dintre noi și nu un demers intelectualist. Toți suntem dadaiști, defragmentăm, aruncăm ceva din noi pe scenă și în viață. Se va numi l’Om  DAdApentru că am vrut să aduc alături „om” în limba română, cu „dada”, care face parte din universal. Am pornit de la textul lui Tristan Tzara, L`homme approximatif, pe care l-am descoperit din nou. E un textteribil de poetic, delocabsurd, frumos, nefragmentat, stufos, plin de semnificații, foarteactualchiarșidupă 100 de ani.

Omul aproximativ” este de fapt arhetipul omului cât se poate de exact, și anume actorul și dansatorul.    Va fi un spectacol foarte actual, pentru că vine ca o continuare a D`ale noastre, prin care l-am celebrat pe Caragiale. Discursul lui Catavencu a fost dezmembrat în vocale, ceea ce a reprezentat, de fapt, o acțiune dadaistă. Astfel, voi continua cu Lari Giorgescu în l’Om  DAdA, ceea ce am început în D`ale noastre”.

2016 este un an plin de semnificații, marcand nationalul neaoș  in universal, revolta românească ancestrala sublimata intr-un curent estetic centenar si o matematica  a aproximarii, definita de Tristan Tzara, pe axa Moinesti-Zürich, in congruentă cu Paris-Bucureștiul lui Gigi Caciuleanu”, a declarat

Gigi Căciuleanu.

 

Sponsor al “GigiCaciuleanu Romania Dance Company” – JTI

Spectacolrealizat cu sprijinulInstitutului Cultural Roman