Un duo format din pictorita si graficiana Elisabeth Ochsenfeld, din Heildelberg, si sculptorul Maxim Dumitras, din Bistrita (Romania) expune, incepand cu 28 noiembrie, la Tiny Griffon Gallery-Germania, sub titlul ‘Cealalta Inaltime’. Expozitia, care ramane deschisa pana pe 15 ianuarie 2016, aduna laolalta o serie de peisaje grafice, inspirate de dealurile din apropierea Garanei si de sculpturi din materiale diverse, grupate in jurul aceleiasi teme, cea a aspiratiei catre inaltimea fluida, atat in sens propriu, cat si in sens figurat.Expozitia a fost vernisata de Dr.Georg Lecca.
Elisabeth Ochsenfeld nu doar că stie cât de important este să te reinventezi ca artist, la intervale mai mari ori mai mici de timp, să ieși din pielea cu care te-ai acomodat și ai obișnuit publicul, și să intri asumându-ți toate riscurile într-o alta, nouă, ci ea chiar asta a făcut de-a lungul carierei: s-a reinventat constant. Recunoscută ca o excelentă desenatoare, ca un grafician cu viziune și cu o tehnică extraordinară, Elisabeth Ochsenfeld a intrat cu dezinvoltură, de câțiva ani, în pielea pictorului. Cea mai recentă expoziție a ei, După obcini, în care subiectul fiecărei lucrări este un deal, aparent același, face dovada unui rafinate coloriste, dar și a grației și vivacității cu care liniile și tușele dau forme și alcătuiesc conținuturi. Amestecuri bine dozate de calofilie grafică și euforie picturală, dealurile Elisabethei Oschsenfeld conturează cu pregnanță un areal artistic original și în continuă expansiune. – Robert Șerban
Maxim Dumitraş rupe orice legătură cu formele preexistente, suspendă orice posibil reper exterior şi, printr-o acrobaţie surprinzătoare a enunţului plastic, remodelează Neantul, face vizibil Golul, conturează Absenţa. Dacă sculptura lui Brâncuşi recuperează esenţialul materiei şi repune în discuţie natura tridimensionalului pornind de la nonfigurativismul Vechiului Testament, cele mai recente preocupări ale lui Maxim Dumitraş deposedează sculptura de propria sa corporalitate şi o apropie de minimalismul absolut al expresiei Zen.
Itinerariul său este unul al simplificării, al purificării treptate, de la formele masive şi de la materialele compacte pînă la limita disoluţiei în eter. În acest sens, el reface cumva, la alt nivel expresiv şi pe un alt vector moral, parcursul brâncuşian al degravitaţionalizării sculpturii, al deposedării materiei de masă pînă la atingerea imponderabilităţii. – Pavel Şuşară, critic de arta
Citeste articol: https://vasilegogea.wordpress.com/2015/12/08/elisabeth-ochsenfeld-si-maxim-dumitras-expun-la-tiny-griffon-gallery-germania/
Mulţumim, LUcian!