Atelier 35 are plăcerea să vă invite la programul de performance “Scrisorile pierdute / Între cubul alb și cubul negru”, parte din ziua de performance a Bucharest Art Week 2015 – “Laughter and Forgetting”.
Participanți: Irina Gheorghe, Alina Popa, Florin Flueraș, Veda Popovici, Richard Pettifer.
Curatoriat de: Xandra Popescu şi Larisa Crunțeanu
Fb event: www.facebook.com/events/944716445591217
Irina Gheorghe: Limbi străine pentru începători
Un l se află la granița dintre limbi și lume. Printre limbi se află lumea. Printre lumi se află limba. Acel l dintre lumi și limbi minte, are un caracter ambiguu. Majuscula lui i se suprapune peste minuscula lui L și creează o zonă imprecisa de contact între sus și jos.
Limbi străine pentru începători explorează dinamica și istoria unui improbabil prim contact prin limbă, sunet și mișcare. Este un ghid de conversație cu lumea din afara limbii prin limbă, într-o cameră.
Florin Flueraș & Alina Popa: Eternal Feeding
Dat fiind caracterul simulațional al conștiinței se poate spune că tot ce experimentăm e visare, în ciuda impresiei naive de a fi în contact direct cu o realitate externă. Treziți sau adormiți, ceea ce face ca să fim prezenți într-o anumită lume sunt operații simulaționale ce rămân insesizabile.
1. Nimic (sub-visarea) – Alina Popa
Modelul minimal al visării, și al conștiinței, este senzația de a fi un punct imersat într-un spațiu abstract. Cum să ajungi la starea de a fi un punct într-un spațiu gol, și cum să navighezi spațiul cu harta nimicului? Încercând să devenim un punct, lăsăm urme. Încercând să nu visăm nimic, totul este produs.
2. Tot (supra-visarea) – Florin Flueraș
Ce se întâmplă în momentul în care componente ale visării sunt identificate și perturbate sau accelerate? Se pare că există o amploare optimă a acestor operații pentru ca o realitate să rămână reală, pentru ca o lume să fie naturală. Dacă în mod optim visarea produce spații comportamental complete, adică realitate, care ar putea fi consecințele supra-visării? Încercând să visăm tot, nimic nu e produs.
Richard Pettifer: The Romania Climate Change of Indonesia
Un om de știință cercetează efectele pe care acțiuni din România le pot avea asupra schimbărilor de climă din Indonezia și invers. În pofida pasiunii sale acesta simte că nu poate comunica în mod eficient cu publicul Indonezian.
Veda Popovici: Antrenament pentru Resentiment /// parte din Istoria Artei Retrasată prin Pătratul Negru
Resentimentarii și resentimentarele de pretutindeni nu uită și nu iartă nedreptăți ce le-au fost aduse. Nu vor pace și nici negocieri. Resentimentul este ceea ce cei ce dețin și exercită puterea văd în orice istorie a marginalității. Conform lor, resentimentul este expresia unor personaje inadaptate, jenante și inconfortabile ce se hrănesc din dispreț și din repetarea iar și iar a amintirii injustițiilor îndurate. Viziunile resentimentare considerate deja clasice sunt feminismul, lupta de clasă și anti-colonialismul. Folosit pentru a reprezenta condescendent și expeditiv experiențele marginii, resentimentul mai poate păstra, însă, o utilitate.
Antrenamentul constă din câteva proceduri simple inspirate din Istoria Artei Retrasată prin Pătratul Negru, ce evocă posturi ale corpului femeii din istoria artei. Repetându-le iar și iar, aceste exerciții fizice pregătesc subiectul pentru actualizarea resentimentului ca stare ce asigură instituirea spațiului public antagonist.
Parteneri Atelier 35: Centrul Ceh din București și Uniunea Artiștilor Plastici din România.
———————————–
Bucharest Art Week este organizat de Asociaţia pentru Promovarea Artelor Contemporane (APAC), finanțat în 2015 de ArCuB și Primăria Municipiului București în cadrul programului ”Ești București” 2015 și de Administrația Fondului Cultural Național, cu sprijinul: Biblioteca Națională a României, Institutul Naţional pentru Studierea Holocaustului din România ”Elie Wiesel”, Centrul Regional Francofon de Studii Avansate în Științe Sociale – Vila Noël, Galeria Posibilă, Uniunea Artiștilor Plastici, Universitatea Națională de Arte din București, Institutul Polonez, Institutul Goethe, Muzeul Națioanal al Țăranului Român, Muzeul Țării Crișurilor Oradea, Uniunea Cineaștior din România, R.A.D.E.F ”RomaniaFilm”, Teatrul Odeon, Biblioteca Metropolitană, Perfect Tour și Umbrella Hostel.
Parteneri media: Radio România, Radio România Actualităţi, Radio România Cultural, Radio România Internaţional, Radio România Bucureşti Fm, IQads, ArtOut, Designist, Igloo, sensotv.ro, Urban.ro, orasulm.eu, vernisaje, IQool, Artindex, The PR Journal, artinfonews, ArtClue, Feeder.ro, SapteSeri, ZEPPELIN.
Parteneri media internaţionali: Art Guide East, ArtSlant.
*Credit Foto: Richard Pettifer, The Croatia Climate Change of Indonesia, 2015, fotografie de Merima Salkic
Recent Comments