Am lansat invitația către artiști de a ne trimite câteva fotografii de atmosferă și chiar autoportrete, pentru a prezenta locul în care lucrează, “atelierul de creație”, care poate fi unul clasic sau neconvențional.

Invitația este deschisă! Trimiteți câteva fotografii concludente (facute chiar si cu telefonul) si un scurt text de prezentare pe adresa: [email protected]  cu subiectul: selfie @ atelier

 

FLORIN ION FIRIMIȚÃ este un artist vizual, profesor de arta și autor care a crescut in laboratorul de fotograf amator al tatălui său, in București, România. Interesul său în desen si pictura a început în jurul același timp, sub influența mamei sale, artista si designer de moda. In Romania, a studiat cu Gheorghe I. Anghel si Constantin Ciocarlie. În 1990, artistul a emigrat în Statele Unite, unde a continuat studiile de artă. Astăzi el preda, expune, lectureaza și scrie critica de arta, eseuri si povestiri. Lucrarile au fost publicate în Franța, Marea Britanie, și în SUA. “Arta de a Pleca,” un film despre arta și viața artistului a fost lansat în 2012. Filmul a fost selecția oficială a sapte festivaluri internaționale de film: Santa Fe, Durango, New York, Chicago, și al 23-lea Festival International al Filmului de Arta de la Toronto. În 2010, 2011 și 2013, Florin a fost onorat de catre National Scholastics la Carnegie Hall, în New York City, unde a fost prezentat cu trei medalii de aur pentru pedagogia de arta. Lucrarile sale pot fi găsite în multe colecții publice și private din Europa, Australia și Statele Unite ale Americii. Între 1990 și 2015 el a participat la peste 300 de solo și grup expozitii. Proiectul său de muzică și poezie “Fragmente din Jurnalele de Sare,” o colaborare cu muzicianul Marty Meyer, a fost lansat in Statele Unite, Europa și Japonia, în 2011. Primul sau roman “Relicvariu” este programat pentru publicare în Statele Unite în 2016. Artistul traieste si lucreaza in Statele Unite si Franta.

Florin Firimita - photo by Jacek Dolata

photo by Jacek Dolata
We live inside an enormous, constantly changing puzzle. In this light, my new mixed-media compositions are riddles born out of the juxtaposition of the real and the imagined, the private and the universal, the desire and the cancelled desire. I believe in beauty as a way of putting order in chaos. What I do is a reflection of my interest in philosophy, music, photography, literature, film, nature, and history. I find amazing sources of inspiration in everything surrounding me: my students’ work; my walks around the streets of New York City or Paris; a Mahler symphony; Proust and Borges; a Godard film; a graffiti-covered wall; an old photograph found at a flea market. Meaning is never a one-way road, and therefore is always a result of collaboration between what I am trying to communicate, and what you are willing to see. I am interested in exploring universal themes through private questions. I am preoccupied with the issues of identity, love, death, and loss, reality versus fiction, dreams and memories. Recently I have departed from strictly using personal memorabilia (family photos, letters between my parents, etc), and started to incorporate personal artifacts of people I have never met. I have been exploring the interplay between personal and universal by “adopting” other peoples’ lives, remembering their memories, dreaming their dreams. Within these new works, I am interested in constructing a certain mystery, create hidden introspections and multiple meanings that invite you, the viewer, to question, and hopefully, enjoy my work. In a world hyper-saturated with images, I still believe that everything is possible, anywhere, anytime. I have always believed in parallel universes in which the past and the present coexist in different dimensions. From time to time, they meet through gates that no one could precisely define or locate. I hope that my art could often function as one of those gates.

Atelier (1) Atelier (2) Atelier (3) Atelier (4) Atelier (5) Atelier (6) Atelier (7) Atelier (8) Atelier (9)