Proiectele de fotografie documentară spun o poveste despre oameni, una neașteptată, emoționantă, sinceră, fără să-l constrângă pe fotograf la o anumită formă – e alegerea lui ce anume și cum ne arată în imagine.

Fotografia documentară și cea de presă pleacă de la aceleași premize, ale situațiilor reale, neregizate. O diferență o face timpul acordat fiecăreia: cea de presă înseamnă grabă, moment surprins, viteză de difuzare. La fotografia documentară, tocmai inversul, de slow-jurnalism, îi dă esența. Fotografia de portret poate deveni documentară. […] Sînt proiecte cu fotografii foarte frumoase care și-au documentat strict membrii familiei sau doar pe unul singur. […] Un proiect bun de fotografie documentară e puternic în primul rând vizual și schimbă ceva în tine: emoții, percepții, adaugă informații.” (Petruț Călinescu – interviu)

Petruț Călinescu este fotograf independent, îl cunoașteți prin Mândrie și Beton, proiectul foto care spune povestea locuitorilor din Țara Oașului și Maramureș care lucrează de 20 de ani în Franța și își contruiesc în satele de baștină case în care nu au timp să locuiască.  Este unul dintre cei mai apreciați fotojurnaliști români, cu reportaje publicate în Sunday Times Magazine, Business Week, The New Statesman, 6 Mois, New York Times, Vice international, As Magazine, Esquire, Southern Weekly Metropolis.

Între 26 februarie și 19 martie 2015, la Foto Hub, în București, va avea loc atelierul de proiecte de fotografie documentară coordonat de Petruț Călinescu. Atelierul este organizat de Revista de Povestiri, are 4 întâlniri de câte 3 ore, una pe săptămână, costă 400 lei și presupune o preselecție, pe baza a 10 fotografii anterioare și o idee de proiect de fotografie documentară. Deadline-un pentru înscrieri e 20 februarie. Mai multe detalii pe pagina atelierului.

foto Petrut Calinescu

foto Petrut Calinescu