unnamed

Proiectul vizual Dracolax + este o parodie noir a consumismului românesc post-comunist, o poveste politică de groază cu un singur personaj:vampirul mediatic, animal social autohton, un anti-erou captiv în biografia ficțională a unei țări care latră, dar nu mușcă. Vampirul mediatic e o personificare grosieră a consumismului audio-vizual globalizat ca mediacrație; estetică a manipulării sinestezice, mediacrația se insinuează drept o religie a mijloacelor care scuză scopul; super-eroi ai sclavagismului mediatic, ne descompunem (auto)hipnotizați în secvențe identitare fugitive, excitate până la mistificare de retorica sezonieră a telecomenzii, a mouse-ului, a senzorului capacitiv; suntem confiscați și substituiți de ecranele caleidoscopice ale unui turn babel mediatic; îngropați sub o căpiță de etichete viu colorate, ambalați la 4 ace în stereotipiile unor convingeri semipreparate, nu mai știm unde să dăm click către liberul arbitru, acest musafir interior nepoftit care, sperăm, nu-și va lua liber de pe desktop-ul conștiinței- mai ales că, adevărata transmisiune în direct începe după ce ecranele își închid ochii și ne trezim exilați din propriul interval de ființare, niște bipezi de pop-corn cu termenul de valabilitate expirat, animale sociale împăiate în muzeul imaginar al unui umanism fosil. Imaginarul propus în acest proiect hiperbolizează antiteza-clișeu dintre visul american și coșmarul românesc accentuând burlescul picanteriilor caracteriale ale societății românești actuale: halloween-ul politic, oportunismul barbar, vampirismul economic, sincronismul pripit, religiozitatea ipohondră, cinismul fricos, resemnarea indulgentă, servilismul invidios, mediocritatea condescendentă, violența mieroasă sunt doar câteva dintre ridurile de expresie ce ne schimonosesc încă profilul psihologic național.
Radu Carnariu
ANDREEA MACOVEI

Referent
U.A.P. – Filiala Iaşi
Galeria “Theodor Pallady”
str. Lăpuşneanu, nr. 7-9
T. 0232-210.066