A strident encounter with Timon BotezAjuns la prăbușire. Un contact strident cu Timon Botez

Daca este septembrie, este timpul pentru Festivalul Enescu si EBienale, bienala internationala de arta contemporana asociata manifestarii. Galateca nu putea lipsi dintre galeriile de arta partenere care gazduiesc proiecte inedite desfasurate in aceasta, perioada. ‘COME TO CRASH. A strident encounter with Timon Botez’ / ‘AJUNS LA PRABUSIRE. Un contact strident cu Timon Botez’ este o instalatie de arta si sunet care va fi prezentata la Galateca incepand cu 1 septembrie ca parte a festivalului.

Lucrarea este o instalatie de sunet contextuala si efemera semnata de artistul romano-norvegian Timon Botez ce porneste de la ideea ca obiectele, prin greutatea si forma lor, au un sunet inerent. “Cand un obiect este proiectat in aer, valul de energie care colapseaza in spatele acestuia genereaza un vid. Aceasta scurta cavitate produce un sunet, oferindu-i obiectului o voce” ne impartaseste Timon Botez. Proiectul combina noile tehnologii digitale cu o serie de structuri din lemn intr-un aranjament vizual si senzorial ce duce cu gandul la o orchestra virtuala.

‘AJUNS LA PRABUSIRE’ este a treia instalatie-orchestra de mari dimensiuni a artistului Timon Botez. Instalatia sa anterioara “Argument Infinit” a fost expus in 2012 in orasul industrial si falimentar Detroit din SUA, in timp ce “LYDUR” a fost gazduita de Centrul Norvegian de Design si Arhitectura din Oslo, Norvegia in 2010. Botez locuieste si lucreaza din 2013 in Oslo dupa ce a studiat si lucrat timp de16 ani cumulat in Londra, Boston si New York.

Pe langa instalatia de arta a lui Timon Botez de la Galateca, in 2013 EBienale se extinde in afara spatiului Salii Palatului, pregatind publicului noi provocari prin experimente – instalatie si light-design, atat in aer liber cat si in galeriile de arta partenere.