Problema (de patrimoniu)
Se dau 4 tablouri (fotografiile in imaginea de mai sus):
col.1: Mircea Ciobanu, 1978, La Circ, in licitatia Goldart din 14 mai 2013,
col.2: Carl Hofer, 1921, Circus People, in colectia Muzeului Folkwang din Essen,
col.3: Camil Ressu, Nud Culcat, colectia Stefan Chicos, Galati,
col.4: Camil Ressu, Nud Culcat, in licitatia Goldart din 19 iulie 2009.
Se cere:
1. Sa se gaseasca legatura dintre col. 1 si col. 4,
2. Sa se precizeze daca autorul col. 1 si col.4 este stangaci sau dreptaci.
Va multumesc in avans pentru orice raspuns.
via Ilaria Monteiro
///////////////
FAKE IT OR NOT Modernism.ro este un sistem de înregistrare publică de tip bază de date online, dar și analiză și comentarii a operelor de artă cu probleme de autenticitate sau expertiză. Încercâm în acest fel să semnalizăm circulația operelor de artă cu probleme care pot infecta piața de artă autohtonă. Ne delimităm de persoanele sau părțile implicate în promovarea, expunerea și comercializarea operelor de artă de acest tip. Orice referire la contextul în care acestea sunt semnalate, nu este făcută cu intenția de a aduce prejudicii de imagine sau de altă natură, ci de a transparentiza analiza și dialogul punctual.
Este neindoios pentru mine, un simplu iubitor de arta, ca tabloul atribuit pictorului roman Mircea Ciobanu (1950-1991) reprezinta o eroare de atribuire.. Nu a fost nicodata pictat de M.C. pentru simplul motiv ca:
– nu face parte din genul compozitiilor practicat de artistul roman stabilit in Elvetia;
– nu foloste culorile pictorului romano-elvetian;
– nu arata nimic din tehnica clar-obscurului invatata nu numai de la profesorul sau Corneliu Baba ci si de la artistii straini care i-au inflentat opera;
– culorile sunt puternice, neobosite de trecrea timpului (sunt, daca socotim bine, aproape 100 de ani);
Cu alte cuvinte fara sa-mi pot da seama, din reproducerile publicate acum un an si ceva, cu se mana au fost pictate, cred ca cineva interesat, a incercat sa foloseasca prestigiul lui Mircea Ciobanu (decedat si, deci, in imposibilitate sa se apere) ca sa vanda o copie de proasta calitate a unei opere artistice foarte putin cunoscute in Romania. Sau a incercat sa demoloeze prestigiul lui Mircea Ciobanu astfel incat cota acestuia sa scada iar detinatorii de lucrari originale sa le vanda “pe nimic”. Doar asa lucrarile minunate ale unui artist de valoare pot fi stranse in vederea unei valorificari, peste ani, la valoarea adevarata de piata. E si asta o ipoteza. .
Lucrari asemnatoare s-au mai vandut si la alta casa de licitatii unde tablouri precum Carturar sau Sotii Arnolfini stau marturie a unei campanii pe care eu unul nu prea o inteleg. Dar cum reactioneaza institutiile statului abilitate in a eluda astfel de mistere ??