Galeria WestLicht din Viena, un spațiu dedicat artei fotografice, găzduiește în perioada 07.12.2012 – 10.02.2013 o expoziție deosebit de valoroasă: „In Our Time. Magnum 1947 – 1987“. Expoziția prezintă lucrări emblematice din 40 de ani de activitate ai celebrei agenții Magnum. Fotografiile în cauză au fost scoase în format mare la sfârșitul anilor ’80 pentru o expoziție itinerantă cu același nume, prezentată concomitent în Europa, SUA și Japonia. WestLicht a reușit să obțină unul dintre cele patru seturi originale de fotografii ale expoziției și să le prezinte pentru prima oară în Austria. Anul viitor fotografiile urmează să fie scoase la licitație în cadrul unui eveniment special, organizat în colaborare cu Magnum.

Burri Rene Che Guevara Havanna 1963 

Erwitt Eliott The ‘Kitchen Debate’ Moscova 1959 

Freed Leonard Martin Luther King Jr dupa primirea Premiului Nobel pemtru pace

„In Our Time. Magnum 1947 – 1987“ prezintă 145 de fotografii ale celor patru fondatori ai agenției Magnum – Robert Capa, Henri Cartier-Bresson, George Rodger și David Seymour – precum și ale altor 50 de artiști fotografi precum Werner Bischof, Ernst Haas, Erich Lessing, Eve Arnold, Marc Riboud, Elliott Erwitt, Inge Morath, René Burri, Bruce Davidson, Ian Berry, Constantine Manos, Micha Bar-Am, Hiroji Kubota, Bruno Barbey, Josef Koudelka, Gilles Peress, Richard KalvarMary Ellen Mark, Susan Meiselas, Raymond Depardon, Sebastião Salgado, Abbas și Stuart Franklin.

Printre lucrările expuse se află fotografii legendare precum portretul lui Che Guevara realizat de René Burris, fotografia „Kitchen Debate“ a lui Elliott Erwitt, care documentează întâlnirea președintelui american Richard Nixon cu Nikita Hrușciov în 1959, fotogafia lui Leonard Freed, ce surprinde oameni în extraz, care îl felicită pe Martin Luther King, Jr., pentru obținerea Premiului Nobel pentru Pace.

„In Our Time. Magnum 1947 – 1987“ oferă astfel o privire retrospectivă asupra unor evenimente importante, petrecute în întreaga lume și ilustrează în același timp diferite moduri de abordare ale artiștilor fotografi. Totodată lucrările prezentate  relevă modul în care fotografia și-a schimbat semnificația, fapt care reiese printre altele din mediile de apariție ale acesteia: de la revistele mari precum „Life“ sau „Paris Match“ din anii de început la volume monografice sau tematice și până la sălile de expoziție.

Agenția Magnum a fost fondată în 1947 cu scopul ca fotografi motivați și având aceleași idealuri să poată lucra organizat, dar independent. Vizată era în primul rând independența față de angajatori. În perioada postbelică, când situația economică era mai dificilă, Magnum venea în ajutorul membrilor săi, pentru ca aceștia să-și poată finanța proiectele și călătoriile. Anumite drepturi asupra fotografiei trebuiau să rămână artistului, tot lui trebuia să-i aparțină decizia dacă imaginile puteau fi tăiate sau puse în alte contexte prin intermdiul textelor alăturate lor.

,,Dacă fotografiile tale nu sunt suficient de bune, înseamnă că nu ești destul de aproape” este una din afirmațiile celebre ale lui Robert Capa, care a rămas ca un fel maximă pentru reportajele realizate de fotografii Magnum. Colegul său Henri Cartier-Bresson a formulat o altă idee de bază pentru membrii Magnum: „Întotdeauna trebuie fotografiat cu cel mai mare respect față de subiect și fără a te îndepărta de la propriul tău punct de vedere“. „Human Interest“ și „momentul decisiv“ (Henri Cartier-Bresson) sunt în continuare paradigme centrale ale fotografilor care fac parte din agenția Magnum.