13 – 16 noiembrie 2012, București

Modulul de curs „Management cultural în artele vizuale contemporane” este dedicat profesioniștilor din instituțiile culturale muzeale și din organizațiile cu profil artistic, care au atribuții în domeniul managementului de proiect și organizării evenimentelor, dar și artiștilor, lucrătorilor în industriile creative și tuturor celor interesați în domeniu.

Obiectivul general al proiectului este prezentarea sistemului de lucru folosit de profesioniști din domeniul privat al culturii și artelor contemporane

Obiective specifice

1. Prezentarea unor sisteme de lucru în domeniul cultural privat, profit și non-profit

2. Schimb de experiență și networking pentru manageri culturali din organizații culturale publice și private, artiști, profesioniști în industrii creative

3. Punerea bazelor unei rețele de profesioniști în domeniul culturii pentru viitoare parteneriate public-private eficiente și sustenabile

Proiectul de curs informează asupra celor mai importante informații despre instrumentele și modalitățile de a lucra pe piața privată de artă vizuală din România.

Cursul durează 4 zile și conține informații despre:

  • definirea joburilor tangențiale pieței de artă, coduri CAEN și COR, tipuri de contracte;
  • arta ca produs cultural, obiect de privit, instrument social etc.;
  • modalități de alegere a unor lucrări pentru un proiect expozițional (cercetare, selecție, concept, spațiu, tranzacție comericală și non-comercială);
  • pregătirea documentației (certificat de autenticitate, certificat de expertiză, fișă tehnică, certificat de restaurare, contracte de reprezentare, contracte de vânzare-cumpărare, asigurare, transport, proces verbal de custodie și predare-primire);
  • cum se expune (muzee, galerii comerciale și non-comerciale, spații alternative, spații deturnate), cum se face comunicarea (parteneriate, partneriate media, diseminare, rețele sociale);
  • cum se aplică pentru fonduri nerambursabile pentru România și pentru străinătate, cum se aplică la bienale, târguri, muzee, spații expoziționale din străinătate;
  • ce sunt rezidențele artistice și curatoriale și cum se aplică;
  • cine cumpără și cine vinde (curator, galerist, dealer de artă, casă de licitație, colecționari, investitori, bănci, fonduri de investiții);
  • ce este cota artistului și cum crește aceasta – reguli ale pieței de artă

Detalii traineri:

Trainer: Cosmin Năsui, manager cultural, critic de artă, reprezentant de artiști, curator

Curs: „Arta, produsele ei și profesioniștii lucrători”

Locație: sediu Centrul pentru Pregătire Profesională în Cultură

 

Trainer: Oana Năsui, manager cultural și consultant comunicare și vânzări

Curs: „Finanțarea în artă”

Locație: sediu Centrul pentru Pregătire Profesională în Cultură

 

Trainer: Diana Dochia, manager galerie, economist şi istoric de artă, membru fondator în Rețeaua Națională a Muzeelor din România

Curs: „Activitatea artistică a unei galerii comerciale românești”

Locație: Anaid Art Gallery

 

Trainer: Petru Lucaci – președinte Uniunea Artiștilor Plastici și manager al galeriei Victoria Art Center

Curs: „Arta și instituțiile ei”

Locație: Victoria Art Center

 

Trainer: Francisc Chiuariu, artist

Curs: „Meseria de artist”

Locație: Atelier propriu

 

Trainer: Mihai Zgondoiu, manager galerie, doctorand, artist

Curs: „Crearea unui eveniment vizual într-o piață de artă difuză”

Locație: Atelier 030202

 

Trainer: Suzana Vasilescu, Consignment, Postmodernism & Contemporary Art – Relationship Manager casă de licitație, expert evaluator Asociația Evaluatorilor și Experților în artă

Curs: „Arta contemporană sau noua materie primă a căutătorilor de aur”

Locație: Casa de licitații Artmark

 

Trainer: Pavel Șușară, președinte Asociația Evaluatorilor și Experților în artă, scriitor, critic, istoric de artă

Curs: „Autentificarea, evaluarea și expertiza obiectului de artă”

Locație: Galeria Luchian 12

 

Modulul de curs se desfășoară zilnic în perioada 13 – 16 noiembrie 2012, în două părți în fiecare zi, în intervalele orare 10.00-12.00 și 14.00-16.00. Locațiile sunt diferite la fiecare trainer, acesta susținând cursul în mediul său de lucru. Toate locațiile se află în București.

Aplicațiile sunt deschise la nivel național către profesioniștii din instituțiile culturale muzeale și din organizații cu profil artistic, între 15 octombrie și 7 noiembrie 2012, inclusiv.

Candidatura constă în trimiterea unui CV (cu date de contact incluse) și a unei scrisori de intenție astfel:

-pe email la adresa <[email protected]>

-pe fax, la numărul  0213100816, în atenţia Amaliei Alexandru

 

Prețul unui curs este de 650 lei, plătibil integral până pe 12 noiembrie inclusiv, în contul Centrului de Pregătire Profesională în Cultură, care va fi comunicat ulterior.

 

Alte detalii:

Amalia Alexandru, manager de proiect

[email protected]

0788 905 553

021 310 08 15

 

Oana Ioniță Năsui, manager de proiect

[email protected]

0730 040 514

 

Parteneri strategici: Centrul pentru Pregătire Profesională în Cultură, Asociația Maia, Modernism.ro

Parteneri de conținut: Anaid Art Gallery, Atelier 030202, Victoria Art Center, Galeria Luchian 12, Uniunea Artiștilor Plastici, Galeriile Artmark, Atelier Francisc Chiuariu

Partener: Năsui colecție privată&galerie

 

Susține activitatea Modernism.RO printr-o donație.