„Cred că toată lumea cunoaște povestea cu Jack și vrejul de fasole. Cum a ajuns el într-un tărâm magic în care a supraviețuit uriașilor și a salvat gâsca fermecată, iar Jack și mama lui au trăit bogați până la adânci bătrâneți de pe urma ouălor făcute de aceasta. Și oare ce șansă mai aveau ceilalți țărani ale căror ouă nu erau făcute de o gâscă magică adusă din cer?
În aceeași notă ironică, ce șanse ar avea parfumurile despre care Marilyn Monroe nu a spus că le folosește când merge să doarmă? Brandurile sunt învăluite de aceeași nuanță a magnificului și spectaculosului, a conceptului care valorează mai mult decât produsul în sine.
Gâsca fermecată este, la modul fictiv, primul moment în care un produs a căpătat, mai mult decât valoarea calității și utilității lui, un preț al încărcăturii simbolice. Până la urma urmei, nici nu mai contează dacă vrejul de fasole a fost real sau nu, deoarece oamenii cumpără, odată cu produsul unui brand, și povestea acestuia. Eleganța se cumpără odată cu Prada, rafinamentul odată cu Chanel, reputația odată cu I-Phone. România în special și-a răzbunat libertatea și drepturile prin poveștile brandurilor occidentale.” (Eugene Al Pann)
Realismul socialist capitalist dezvăluie o societate condusă de mărci, de logo-uri și campanii de marketing. Invazia produselor , expoziție semnată Eugene Al Pann, este o continuare a unui proiect început în anul 2010 la Chelsea Art Museum din New York.
Expoziția se va desfășura la ArtXpert Fine Art Concept Store (Str. Putul lui Zamfir nr. 45, București) în perioada 22 iunie – 20 iulie 2012 și își propune șă prezinte modul în care s-a desfășurat evoluția de la branduri politice în perioada comunistă la ciclul vicios al consumerismului actual.
Recent Comments