Alina Nelega: Decalogul după Hess, regia: Tapasztó Ernő
Sala Mică, etaj II
22 noiembrie 2011, 20.00 h

Traducerea : Anamaria Pop
Coproducţie Compania de Teatru Aradi Kamaraszinhaz – Compania Hetek Csoportja din Szeged
Regia: Tapasztó Ernő
Rudolf Hess: Harsányi Attila
Decor-costume: Tapasztó-Harsányi
Regia tehnică: Gheorghe Mureşan
Sunet: Gheorghe Mureşan
Lumini: Ioan Horga
Asistent regie: Fekete Réka

Între Dumnezeu şi Dumnezeu
Te lipeşte de scaun, împietrit de uimire priveşti cum disciplina profesională aproape nepământească şi obsesia se transformă în ultima manifestare a unei vieţi disciplinate plină de obsesii. SZINHÁZAJÁNLÓ.HU
Moartea lui Rudolf Hess
Condamnatul pe viaţă nu e dement. Nu e criminal. Până la sfârşit e convins de adevărul lui. Se consideră victima devotamentului său. Niciodată nu-şi va înţelege prezentul cel care percepe trecutul ca pe un pamflet. NÉPSZABADSÁG
Decalogul lui Rudolf Hess
Mimică diabolică, izbucniri sfâşâitoare: Harsányi Attila în timp ce-l ispiteşte pe Dumnezeu ridică figura criminalului obsedat în sfera demonică a lui Cippola. TOPPTIPP.HU

Bilete: 17 RON, 12 RON cu reducere. Rezervări: [email protected], biletmaster.ro, 0756 618 946

www.teatrulsalamica.ro
Orientare în Corp şi în Spaţiu – Atelier cu Ferenc Sinkó
Sala Studio, etaj I
21 – 25 noiembrie 2011, 10.00 – 14.00 h

Un proiect Groundfloor Group.

GroundFloor Group vă invită la atelierul Orientare în Corp şi Spaţiuţinut de Ferenc Sinkó – actor, coregraf, regizor şi profesor. Atelierul se desfăşoară în limba română şi este destinat profesioniştilor scenei: actori, dansatori, regizori, coregrafi şi studenţilor de la aceste specializări. Înscrierile pentru atelier se pot face la adresa de email: [email protected]. Participarea este gratuită în limita locurilor disponibile.

Înainte ca un actor să înceapă să lucreze la crearea unui personaj, este necesar să îşi cunoască mai bine corpul şi spaţiul înconjurător. Două elemente cu care vom lucra în timpul acestui workshop de cinci zile.

Vom trăi experienţa corpului interior (cu ajutorul unor tehnici de relaxare), corpul în mişcare (prin diferite tehnici de mişcare şi prin contact improvisation), corpul în spaţiu şi corpul în relaţie cu el însuşi şi cu alte corpuri aflate în spaţiu (prin improvizaţie şi compoziţie). Scopul nostru este de a dezvolta şi de a alimenta conştiinţa corporală şi de spaţiu prin jocuri şi exerciţii multi-focus. Ne vom provoca imaginaţia şi corpul prin găsirea a diferite puncte de focus în timpul mişcării. Astfel vom încerca să ne dirijăm atenţia asupra mai multor lucruri în acelaşi timp, ne vom juca cu diferite tipuri de concentrare şi vom improviza. Sunteţi bineveniţi să propuneţi reguli, jocuri şi partituri unice. Le vom încerca pe toate.

Atelierul este solicitant fizic, dar în acelaşi timp flexibil: poate fi adaptat în funcţie de abilităţile şi experienţele fiecăruia.

Ferenc Sinkó a absolvit Facultatea de Teatru si Televiziune a Universităţii Babeş-Bolyai din Cluj în 2002 şi este angajat al Teatrului Maghiar de Stat din Cluj de la absolvire. Este colaborator al UBB din 2002 şi asistent universitar din 2008. A jucat în piese ale dramaturgilor clasici cum ar fi Cehov, Shakespeare, Buchner, Ibsen etc. sub regia unor regizori de teatru excepţionali precum Gábor Tompa, Andrei Şerban, Silviu Purcărete, Mihai Măniuţiu, David Zinder, Tom Dugdale, Robert Woodruff etc. A participat la numeroase ateliere de mişcare şi expresivitate corporală conduse de Ray Chung, Andrew Harwood, Scott Wells, Kurt Koegel, Jess Curtis, David Zambrano, Alicia Grayson, Thomas Kampe, Chris Aiken, Nita Little, Ko Murobushi şi la cursuri de actorie conduse de David Zinder, Tadeus Bradeczki şi Yoshi Oida. A colaborat la realizarea a mai multor spectacole de teatru semnând mişcarea scenică, şi a lucrat în calitate de dansator şi/sau  asistent de coregrafie cu Melinda Jakab şi Uray Péter. A semnat coregrafia spectacolelor de dans contemporan: DIVAS,Post.Sync „Message”, „sunSET” (spectacole producţie GroundFloor Group) şi „Mostre/Samples” (produs de AltArt Cluj. Este membru fondator şi preşedinte al Asociaţiei Groundfloor Group.

Atelierul face parte din proiectul Arta Actorului – Abordări Non-Stanislavski, proiect finanţat de AFCN şi Fondul Cultural Naţional al Ungariei.

www.groundfloor.ro, [email protected]
Fii și tu erou de poveste, Balla & Vajna Projects
Sala Studio, etaj I
23 noiembrie – 14 decembrie 2011, în fiecare miercuri, 15.00 – 18.00 h

Începând de miercuri, 23 noiembrie, copii pot participa săptămânal la atelierul de teatru organizat de către Balla & Vajna Projects. Atelierul, intitulat Fii și tu erou de poveste, este bine cunoscut celor care au participat deja la atelierul de 7 zile din octombrie la Sala Studio din Fabrica de Pensule. Conducătorii de atelier – actorul Szabolcs Balla și dramaturgul Noémi Vajna și-au propus o continuare a acestui atelier datorită feedbackului pozitiv din partea copiilor.

În cadrul acestui atelier de teatru copiii vor fi introduși, cu ajutorul unor exerciții jucăușe, în improvizație, și vor însuși un șir de exerciții, care dezvoltă concentrarea, creativitatea, capacitatea de a comunica etc.

Organizatorii aşteaptă la atelier copiii cu vârsta între 10-14 ani (clasele 5-8), iar costul atelierului este de 50 RON pe lună (4 sesiuni). Prin taxa de participare părinții au ocazia de a susține activitatea companiei de teatru Balla & Vajna Projects.

Atelierul se va desfășura în limba maghiară.

Înscrierea se poate face prin mail la adresa de mail: [email protected], sau prin telefon la numărul 0744 866 006 (Noémi Vajna).
Nicholas Hatfull, Oliver Osborne, Marco Palmieri – The Call (FCO-CLJ-LTN)
Peles Empire, etaj I
4 noiembrie – 7 decembrie, pe bază de programare

www.pelesempire.com, [email protected]
Balázs Kicsiny– The Art of Self-justification
Galeria Bázis, etaj I
21 octombrie – 9 decembrie, pe bază de programare

Kicsiny Balázs este unul dintre cei mai proeminenţi artişti maghiari contemporani. Este în principal renumit probabil pentru pavilionul realizat la Bienala de la Veneţia din 2005 (unde a fost ales să reprezinte Ungaria), care a fost într-adevăr unul dintre cele mai bune ale acelei ediţii. Dar cariera şi opera sa sunt mult prea complexe pentru a putea fi reduse la acest singular demers, chiar dacă este unul destul de spectaculos, desfăşurându-se de-a lungul a peste douăzeci şi cinci de ani de prezenţă semnificativă pe scena artistică maghiară şi internaţională.

La o primă vedere, cel mai adecvat termen pentru a descrie producţia artistică a lui Kicsiny ar părea să fie acela de „instalaţie”. Dar, în cazul său, aşa cum o siluetă antropomorfă nu e niciodată o simplă sculptură, în sensul clasic al termenului (un obiect de artă tridimensional destinat să fie admirat), nici o instalaţie nu e niciodată un simplu ansamblu de forme care conlucrează pentru a produce sens. Astfel, instalaţiile sale se adresează privitorului într-o manieră foarte angajantă, uneori părând a fi performance – uri îngheţate, alteori, stranii elemente de recuzită dintr-un spectacol de teatru al unui regizor pasionat de suprarealism. Într-un fel, majoritatea lucrărilor sale majore, de la Winterreise la Migrating Interpretation, de la Permanent Landing la Exact Time, relaţionează cu noţiunea de enunţ performativ, în sensul cel mai imediat al conceptului. Astfel, ele sunt prezente şi acţionează prin actul însuşi de a fi prezente, fac ceva în lume mai degrabă decât să îi spună privitorului ceva despre aceasta. Tind să genereze experienţă, mai degrabă decât sens.

Pentru prima sa expoziţie personală în România, Kicsiny Balázs propune, la Bázis de la Fabrica de Pensule din Cluj, un proiect care evidenţiază tocmai caracteristicile artei sale mai sus menţionate. Intitulată “The Art of Self-justification”, expoziţia de la Bázis abordează tematici ca relaţia dintre semne şi interdicţii, caracterul convenţional al comunicării şi natura opresivă a puterii, manifestată în standardizare. O instalaţie imersivă, proiectul lui Kicsiny este totodată o invitaţie deschisă la a reflecta asupra unor asemenea probleme şi provoacă spectatorul să treacă dincolo de plăcerea sau fascinaţia vizuală pentru a arunca o privire asupra ameninţărilor la care face aluzie. (Bogdan Iacob)

www.bazis.ro, [email protected]
Your brain on drums (atelier deschis de percuţie şi ritm)
Spațiul A Roda Inteira
miercuri, 19.30 h / joi, 19.30 h (muzică de capoeira)

Sunt bineveniţi: cei care nu au bătut niciodată la o tobă, dar îşi doresc să înveţe, cei care doresc să înveţe să comunice şi să se exprime prin ritm, profesionişti căutând libertatea de exprimare, căutători şi căutătoare – oameni dispuşi la joacă. Cei interesaţi se pot alătura cursului oricând. Nu se percep taxe fixe. Contribuţia e liberă.

Asociaţia Arta Capoiera, Adi Cimpoeşu – 0751 835 599, Bogdan Rakolcza – 0757 559 274
Capoeira Angola
Sala Studio, etaj I
marți, 19.00 h / vineri, 18.00 h
duminică 17.00 – 19.00 h (cerc deschis de capoeira în spațiul A Roda Inteira)

Capoeira Angola, venind din Brazilia cu rădăcini africane e luptă şi joc, dialog al corpurilor, învăţământul de a improviza şi a se exprima ca individ în muzică, în cântare şi în mişcare, în cercul „fermecat” de capoeira, şi în prelungirea lui firească: în viaţa de zi cu zi. Responsabilul pentru cursuri este Bogdan Rakolcza (Flexivel), elev ale grupurilor Capoeira Angola Mae Köln (Contramestre Rogerio), şi FICA Bahia (Mestre Cobra Mansa, Mestre Valmir). Interesaţii sunt oricând bineveniţi să participe la antrenamente. E nevoie doar de o pereche de adidaşi uşori, şi haine lejere.
Cursul se bazează pe contribuţii voluntare din partea participanţilor.

Asociaţia Arta Capoiera – Bogdan Rakolcza,0757 559274, [email protected]
http://groups.yahoo.com/group/capoeiracluj