banner-ugron-reka-copyTanara artista Ugron Reka aduce in prim plan o tema de actualitate a societatii si artei contemporane,consumismul : “Sustin un program cu un angajament cultural ofensiv si formulez o atitudine critic a fata de politicile manipularii, deprecierii afective si spirituale, specific e societatii de piata . Vreau ca atitudinea mea critica s a fie cat mai lizibila cu putinta dar si terapeutica finalmente.” (Ugron Reka)

Devenită realitate mediată, secundă, oferită contemplării, imaginea publicitară îşi pierde urgenţa, consistenţa, se derealizează. Manechinele de vitrină contextualizate în plan, printre motive decorative, fizionomiile stereotipe de seducţie publicitară, integrate unui discurs mai complex, obiectele figurate, devin la fel de distanţate, de nonurgente ca toate semnele vechilor repertorii culturale ale discursului vizual – peisaje sau nuduri, figuri alegorice sau fantastice. Seducţia obiectului/personajului construit de consum devine la fel de convenţională şi dezinteresată ca şi modelul frumuseţii clasice sau sublimului romantic. Prin această strategie, arta poate câştiga în jocul jocului cu semnele, codurile şi poate returna vectorul declinant de la simbol spre simulacru.” (Alexandra Titu)

Susține activitatea Modernism.RO printr-o donație.