g-old-times-07Aurul poate ascunde mai multe tipuri de comori si poate avea mai multe culori de la alb la negru. Epoca de Aur in lucrarile lui Andrei Berindan este de culoarea gri a prafului santierelor socialiste, a lenii dupameselor de ciment de la oras, ori a fotografiilor si televizorului alb negru.

Intr-o inflatie a reciclarii amintirii comuniste Andrei Berindan se incumeta sa-si insuseasca artistic unul dintre cele mai disputate laitmotive ale tinerilor artisti: automoblilul Dacia.

Personajele reprezentarilor sale sunt strans legate de Dacie, fie ca este iubita, impinsa, reparata, ori transportata la fier vechi. Compozitiile sale ultra-deschise lasa locul unor mari manevre prin istoria vizuala a realismului socialist, iconodul si iconoclast in acelasi timp. Actiunile unor vieti marginale dezlipite din universul ordonat perspectivic sunt plasate in spatii goale de anti-reprezentare, inconodule si sterpe fara puncte de fuga si fara culoare.

“G(old) Times” vorbeste despre o epoca numita de aur pierduta in norii de praf dintre santierele socialiste.

Andrei Berindan, “G(old) Times”