In saptamina 1-5 aprilie, la Centrul International pentru Arta Contemporana din Bucuresti a avut loc suita de evenimente grupate sub titlul Spatiu Experiment 4 – expozitii de o zi propuse de Nicoleta Mocanu, Eugen Savinescu, Ciprian Muresan, Dan Piersinaru, Tatiana Papuc, studenti ai Universitatii de Arta si Design, Cluj. 
Printr-o coincidenta, manifestarea expozitionala de la Galeria Eforie – Atelier 35 ne prezinta doi tineri artisti care isi incheie educatia artistica in acelasi centru universitar clujean.
Cei doi tineri artisti, Ana Maria Micu si Catalin Petrisor, sint studenti in ultimul an la sectia pictura, clasa profesor Ioan Muresan si Nicolae Man. Ei folosesc mijloace si instrumente de expresie clasic-modernist, verificindu-le valabilitatea si calitatea, adaptindu-le actului personal de creatie.
Zona de investigare tematica este femininul corpului uman, propriul corp in cazul picturii Anei Maria Micu, Catalin Petrisor alaturind intr-o acolada fotografica proiectia picturala a artistei si prezenta ei fizica. Rezultatul este cautarea unui model care sa serveasca drept tip de frumos. Reprezentarea fragmentara a acestui tip de frumos feminin prin decupajele unor detalii, prin suprapuneri ce dau nastere unor mutilari, prin layere prelungite unele intr-altele, prin deformari si deviatii compune actiunea urmarita de lucrarile celor doi artisti. Tipologia specifica frumosului feminin este cautata de cei doi artisti in categoria realului neidealizat, de expresie frusta, nefardata. Este apreciata dimensiunea frumosului, infinit in varietate, particular, accidental, nu a celui idealizat, care printr-o suma de generalizari devine comun unei specii intregi. Prin individualizarea frumosului, cei doi artisti fixeaza momentele aparitiilor efemere ale acestuia, redindu-l cu un adevarat cult pentru fragment. Acest frumos individualizat demasca si zona eroticului amagitor.

Pictura Anei Maria Petrisor este revendicabila stilistic tipului de reprezentare hiperrealista, care capata valente expresioniste prin schimbarea scarii de redare.
Cele trei lucrari de pictura in acril pe suport de piele artificiala, semnate de Ana Maria Micu, au constituit motivul montajului fotografic al lui Catalin Petrisor. In acest montaj artista isi inlocuieste imaginea fizica cu cea a proiectiei picturale, invesmintindu-se, invelindu-se la propriu cu pictura sa.
O pictura care nu a fost mai inainte desen este „furor“, insa o fotografie care a fost inainte pictura revendica o situatie hibrida de existenta artistica. Aceste interventii fotografice de natura interpretativ-conceptuala in lucrarile de pictura ale Anei Maria Micu infatiseaza, prin limbaje reunite, dreptul de a combina reprezentari artistice pentru crearea unor noi imagini. Astfel, Catalin Petrisor foloseste mediul fotografic la un nivel conceptual inalt, asumat experimentalist. Imaginea artistei este dublu filtrata, mai intii prin proiectia sa picturala, iar apoi prin intermediul lentilei fotografice, este urmarita dezintegrindu-se, transformindu-se din reprezentare bidimensionala in imaginea tridimensionala ce urmareste conturul corporal al artistei.
Tinerii artisti Ana Maria Micu si Catalin Petrisor folosesc inventarul cromatic al rosurilor grele de cele mai multe ori intunecate, cu blick-uri stralucitoare de lumina in tehnica clarobscurului, ce face nota specifica a scolii de pictura clujene. Formal, reproducerea realului in lucrarile celor doi artisti este atribuita liniei de reprezentare deschisa de Francisc Bacon. 
Unitara, fara trasee prioritare de parcurgere, expozitia are coerenta asocierii limbajelor vizuale intr-un cuplu de imagini complementare, interdependente, provenind dintr-un demers si o experienta artistica comune.

________
Expozitia Ana Maria Micu &Catalin Petrisor,
Galeria Eforie – Atelier 35, Bucuresti,
9-23.04.2002 

Articol aparut in Observator Cultural Numarul 113 – 23 Aprilie 2002