Pronuntata tendinta de revigorare a scolii realiste prin coordonate suprarealiste si hard-edge este spectaculos promovata in mediile artistice transilvane.
Mircea Suciu prezinta, in expozitia Graff de lux, o intelegere picturala, personala a aerografului, ca produs al artei majore, clasice. Aerograful &graffiti-ul, procedee ce ofera o executie rapida si ieftina, nu au dezvoltat, in mediul artistic romanesc, o gama variata de optiuni stilistice, pentru a iesi astfel din anonimatul free-lance. Ca mijloace de comunicare vizuala tipic urbane, derivate din limbajele specifice ale artei pop a anilor ’90, aerograful &graffiti-ul sint de obicei prezente ca act artistic subversiv in underground-ul mediului stradal, decodificabile in interiorul unor grupuri sociale restrinse.
Ca nu este doar atit o arata cele douasprezece lucrari realizate prin „suflarea aerului colorat“ pe suporul hirtiei. Acestea reprezinta o demonstratie de virtuozitate care poate rivaliza cu orice opera de arta ce se comporta clasic, apropiind-o, dupa caz, oricarei maniere stilistice consacrate. Puritatea reprezentarii si efectele de perfectiune luministica sporesc calitatile de maniera ale lucrarilor. Deficientele vizuale sint indepartate prin ascunderea perfecta a manualitatii executiei. Constructia lucrarilor lui Mircea Suciu este exclusiva prin tehnica unui clar-obscur, excesiv, urmarind filiatia tenebrosismului lui H.R. Giger, „parintele-maestru al aerografului
Articol aparut in Obervator Cultural Numarul 137 – 8 Octombrie 2002
Recent Comments