Între 7 și 11 septembrie în Linz, Austria, are loc o nouă ediție a festivalului ARS ELECTRONICA, eveniment anual de prestigiu care promovează proiecte aflate la granița dintre artă și tehnologie. În Centrul Ars Electronica, un spațiu de cercetare şi interacţiune pentru inovatorii cu imaginație din întreaga lume, dar și în locații precum Centrul de Artă Contemporană OK, Universitatea de Artă din Linz, Muzeul de Artă Lentos, Brucknerhaus, cinematograful Central şi spațiul de expoziții PostCity, vor rula timp de 5 zile expoziţii, workshopuri, proiecţii de filme şi conferinţe.

În acest an, tema festivalului  este Inteligența Artificială – Celălalt Eu . Artista multimedia Saint Machine (Marilena Oprescu Singer, Asociația Artmix) din România va expune în cadrul festivalului instalația HYBRID SENSORIUM. Lucrarea analizează felul în care percepem propriul corp în spațiul fizic imediat și deformările senzoriale cauzate de medierea acestei percepții de către tehnologie. Instalația intră în contact fizic nemijlocit cu vizitatorul, ambele părți devenind vulnerabile unei contaminări emoționale. O structură fabricată este suprapusă peste mediul natural reprezentat de corpul uman, o membrană artificială permeabilă ce încearcă să condiționeze nevoile noastre biologice. Organismul hibrid ne testează disponibilitatea de a ceda fizicalitatea proprie unui mediu construit. Introducând capul în orificiul său, instalația reacționează în timp real la ritmul respirației, încercând să îl adapteze nevoilor ei, în timp ce vizitatorul este atras într-un ciclu de aberații senzoriale.

Pentru conţinutul 3D interactiv din interiorul instalației artista a colaborat cu Reniform – Sergiu Negulici (animație), Mitoș Micleușanu (sound design) şi Răzvan Vasilache (programare).

Proiectul a debutat cu cercetarea conceptului de „innerform” ca stare primară a oricărui proces, formă, voință sau credință care poate crea efect, conștiință ce generează materie, intenție inițială care imprimă întregul curs al unui proces.

Tratând forma precum ceva care nu există în sine, ci ca pe o etapă tranzitorie a unui proces, „” se referă la spațiu nu ca mediu static, ci ca progresie, conținut dinamic, altfel spus, timp-spațiu trăit, care își are originea în interval, sincopă, vid. Am pornit de la mecanismele biologice ale creșterii și descompunerii în interiorul unei semințe, acel punct aflat în mișcare continuă, simultan început și sfârșit, similar țesutului cicatricial aflat într-o stare de descompunere care declanșează regenerarea. (Saint Machine)

Marilena Oprescu Singer a participat pentru prima dată în cadrul ARS ELECTRONICA în anul 2015 cu proiectul multimedia FEED ME!, creat împreună cu Radu Pop (Noper). Aceasta a fost singura participare din partea României în cadrul festivalului a cărui tematică în 2015 a fost Habitatele Secolului 21. Realizarea instalației multimedia și participarea la festival s-au făcut cu sprijinul Institutului Cultural Român și al ARCUB. Proiectul a fost propus de către RKI Wien și s-a bucurat de un succes imediat, Marilena fiind ulterior inclusă în baza de date online realizată de echipa festivalului, Women in Media Arts.

HYBRID SENSORIUM este un proiect produs de Asociaţia Culturală ARTMIX, o organizație cu o experiență de peste 10 ani în organizarea de proiecte de artă urbană, multimedia și interactivă și curatoriat.