1. Augmented Space Agencyvă ocupați cu … realitatea augumentată. Ne puteți detalia ce înseamnă și ce implică, tehnic și logistic, acest lucru?

Ne place să spunem că ne ocupăm cu explorarea frontierelor digitale. Să explicăm. Formarea noastră ca arhitecți ne-a învățat că modul în care ne comunicăm ideile este cel puțin la fel de important ca ideea în sine.

Colaborarea noastra a început în 2015 pe când cercetam noi directii de exprimare oferite de cultura vizuală digitală emergentă, încurajați de pasiunea comună pentru tehnologie. De la început, unul din scopurile noastre a fost să facilităm noi modalități de comunicare vizuală, focalizându-ne atenția asupra realității augmentate ca mediu principal de dezvoltare, ce ofera din punctul nostru de vedere un echilibrul perfect între fizic si digital, integrând foarte bine abilitățile noastre de vizualizare spațială.

Realitatea augmentată, adică suprapunerea unor forme/obiecte/imagini generate pe calculator peste o imagine a lumii reale. Acestea sunt virtuale, dar sunt fixate în spațiul real și spre deosebire de un ecran de calculator, care este plat, permit interacțiunea cu obiecte virtuale în spațiul tridimensional în care trăim.

De aceea, în colaborarea noastră căutăm tot timpul să umanizăm tehnologia, să aducem concepte abstracte în lumea reală și să le putem exemplifica și vizualiza într-un mod cât mai natural.

asa

  1. Când ați început? Generați proiecte de sine stătătoare sau preferați să vă asociați cu evenimente publice mari, cum este Rocket Museum București? 

Din 2015 până acum am realizat proiecte înpreună cu mulți colaboratori, din sectorul de publicitate și relații cu publicul, arhitectură și design și, nu în ultimul rând, sectorul cultural.

Ne-a făcut plăcere să participăm la mai multe evenimente culturale si tehnologice mari, cum au fost CreativeEST, Romanian Design Week, sau Bucharest Technology Week. De asemenea, am colaborat și colaborăm în continuare cu EASA, asociația studenților arhitecți europeni, împreună cu care am susținut un atelier în Malta anul trecut și vom susține încă unul anul acesta, in Lituania și MEDS, asociația studenților designeri europeni, care susțin un eveniment de 2 săptămâni anul acesta în București și în cadrul căruia vom realiza cel mai ambițios proiect al nostru.

asa 2 asa 1

  1. Ce focusuri / proiecte aveți pentru 2016?

Proiectul vsOn, pe care îl prezentăm și la Museum Rocket, este o interfață digitală, un “portal” foarte ușor de instalat ce permite unui număr mare de vizitatori să experimenteze noile platforme media realitate augmentată și realitate virtuală, fără folosirea unui echipament costisitor. Aceștia vor putea folosi propriile telefoane si accesorii disponibile acestora, precum headset-uri VR, pentru a avea tot felul de experiente imersive propuse de artiști digitali din întreaga lume. Proiectul isi propune totodata construirea unei comunitati creative ce va alimenta acest “portal” dedicat noilor platforme de comunicare vizuala, aceasta platforma va fi  insotita de o infrastructura tehnica ce faciliteaza experimentarea si implementarea unor noi directii creative si interdisciplinare.

Urmarim si alte directii de cercetare si dezvoltare ce vor avea ca scop ridicarea awareness-ului privind realitatea mixta si augmentata, printre acestea fiind dezvoltarea unor interventii si infrastructruri de comunicare AR in spatiul urban.

asa 3

/////

Pe 8 iunie 2016 Augmented Space Agency participă la București la „Museum Rocket”, primul târg dedicat muzeelor și antreprenoriatului din Europa. 

Adresându-se în mod special antreprenorilor culturali, evenimentul dorește să creeze un context unic, să stimuleze noi conversații între cultură și tehnologie. Organizația care a inițiat acest concept se numește We Are Museums, comunitatea profesioniștilor pasionați de viitorul muzeelor.

Desfășurându-se în București, un hub european al industriilor creative și tehnologice aflat în plină dezvoltare, “Museum Rocket” a invitat 20 de start-up-uri europene care lucrează în mod activ pentru a îmbunătăți și îmbogăți experiențele culturale în interiorul și exteriorul muzeelor. Aceste start-up-uri selectate vin din 10 țări și inovează în domenii precum: realitate augmentată, aplicații mobile, printare 3D, vânzare de bilete sau analiză audiențe.

Detalii aici