inv-3-15-feb-red

Expozitia RED

3-15 Februarie, 2015

Flavia Lupu / Raluca Ilaria Demetrescu / Mihail Cosuletu / Florin Pantilimon / Adrian Sandu/ Ramona Biciusca

Koudelka's dog runs at night Defences IMG_0077 bicicleta dpi 72 _MG_0002 _MG_0009 _MG_0036 pe aici nu se trece trotineta dublaTransform – a Red Experience

Obiectele se transformă, se prefac în ceea ce nu sunt prin propria noastră dorință. Produsul devine prin recontextualizare o anexă, un adjuvant al demersului artistic, și, în mod echivalent, arta devine o modalitate de a adăuga „ceva în plus” obișnuitului vieții noastre.

Lumea capătă o nouă alcătuire, într-o prezentare care face referire la povestea metamorfozării formelor și funcțiilor. Energia creatoare ascute simțurile, dă noi sensuri, transformă lumea. Pentru noi, cei deschiși unor abordări ce ies din tiparul obișnuitului, dorințele pot să construiască noi realități subiective, iar tot cee ace există, în mod simbolic, capătă o voiță proprie. Umanul se confundă cu lucrurile, iar materialele se combină pentru a crea potențialul unei noi povești.

Publicul este invitat să experimenteze o ambiguizare a trăirilor și să intre într-o lume  a magicului actual bazat pe o transformare a simțurilor. Orice devine posibil și este admisă orice abatere de la banalitatea cotidiană cu care suntem obișnuiți.

„Transform-a Red Experience” vă propune o variantă contemporană a unui joc al imaginației în care vizualul este la limita dintre mitologia produsului contemporan și propriile semnificații a celor deschiși la nou. In acest context imaginația poate îmbogăți realitatea. Experimentele capătă potențialul unor acțiuni, iar posibilitățile devin nelimitate! /  Flavia Lupu

Seria de instalații obiectuale intitulată sugestiv Lolita investighează caracterul  efemer  și  semnificația simbolică a obiectului. Discursul expozițional este subordonat  procesului de instrospecție în căutarea aventurii imaginare a iubirii absolute, ca sentiment revelator al existenței umane.Instalația Lolita pune în discuție o serie de principii distincte ce stau la baza acumulării obiectuale și anume caracterul suprarealist și efectul surpriză. În acest caz, surpriza nu este redusă la un simplu gest, o emoție spontană, ea stimulează contradicția și totodată face trimitere la valoarea incontestabil tactilă a obiectului. Principiul acumulării propune vizualizarea procesului creativ ca o reflexie parodică și critică la adresa naturii efemere a iubirii./ Ramona Biciușcă

Individul dement, impertinent si ambitios, reprezinta idealul de conduita urbana. El apare cu un aer proaspat, adeseori naiv, in esenta periculos, raspandind in jurul sau un iz suav de Trusardi. El astazi ne reprezinta, dar Doamne fereste sa ajunga sa scrie istoria de maine. Different pattern – inseamna cautari in zona urbana, impresii negative diverse, resimtiri inferioare, terapii sumare, amenintari stradale cu permanenta idée a sinuciderii. Mirajul orasului impune o tacere periculoasa, adeseori bolnaviciosa, care in final distruge. / Adrian Sandu

Problema se pune daca accept lumea asa cum este sau doar imaginez cum e, cum ar putea fi, ca intr-o alegorie . Inca nu am aflat ce vreau si ce caut. Pendulez permanent intre realitate si autofictiune. Realitatea mea e una confuza, (auto)fictiunea cam tot pe acolo. Nu reusesc sa-mi definesc cautarile si viziunile asupra lumii. Ma uit in jur si nu ma prind cam ce sa vreau, incotro sa privesc, incotro s-o iau. Ca o realitate dublata, ba rozalie, ba in alb negru, ba in rosu, ba in verde, ba in idei, ba in imagini, ba in dublu, ba in serie/serialism. Imi tot bat capul cam pe unde ar trebui sa ma situez si pe urma, a exasperare ca nu gasesc raspunsuri imi spun ca nu asta e important, ca important e doar sa actionezi, chiar si in inertie. Pe doua fronturi, pe doua contraste. Imi place mult “imaginea” pe care o inchipui atunci cand in “Orasele invizibile” a lui Italo Calvino, Marco Polo explorator genial se intalneste cu marele imparat Kublai Kahn caruia ii povesteste lucruri, situatii vazute sau imaginate, in fabuloasele lui calatorii de inceput de modernitate in lume .

Desenele pe care le realiez se compun din amintiri, observatii si trairi, istorii, lecturi, anecdote, situatii de viata, intuitii si se compun asemeni unor dictee automate, pe masura ce gestul mainii urmeaza fugii de idei. Nesiguranta in arta, in creatie, o harta e emotiilor, o punere in forma a unor chestionari.

Pentru expozitia Red am realizat un parcurs grafic, prezentat sub forma unor desene in diverse tehnici. Bicicleta verde e un desen mai vechi iar restul desenelor se adauga ca intr-o poveste (auto) fictionala tesand/desenand pe marginea temei, urbane, imediate, ludice.

Dialog intre vointa constienta de a face si intuitie, desenele mele exista impreuna cu dublura lor, arta si serialism, duo, bi. / Raluca Ilaria Demetrescu

red-cinema-inv

Începând cu luna februarie, Art Yourself Gallery susține o serie de proiecții săptămânale pe tema expoziției din luna respectivă. Vă așteptăm în fiecare vineri cu două lungmetraje, ficțiune și documentar, sau un lung și scurt-metraj din repertoriul cinema-ului de autor. 

RED a colorat istoria filmului prin asocierile vizuale și culturale la care aceasta face trimitere. Numeroși realizatori au ales tonalitatea roșului pentru a reda prin imagine starea de intensitate, spontaneitate și nebunie pe care o transmite culoarea. La nivel narativ, aceștia s-au jucat și cu asocierile culturale care corespund culorii, cum ar fi iubirea, pasiunea dar și pericolul și anumite ideologii.

Primul grup de filme, Matador de Pedro Almodovar și Wild at Heart al lui David Lynch, reflectă modul prin care, la nivel vizual și narativ, realizatorii s-au folosit de roșu pentru a reda legatura dintre iubire, pasiune și nebunie sau chiar moarte.

A doua grupa, din care fac parte La Chinoise al lui Jean-Luc Godard și documentarul Hearts of Darkness de Fax Bahr, George Hickenlooper și Eleanor Coppola, se axează pe interpretarea legaturii roșului cu ideologia comunistă. Dacă Godard este dezamăgit cu măsura în care a fost pusă în practică și întelesă ideologia în Occident, “Hearts of Darkness” urmărește partea ‘practică’ a realizării filmului Apocalypse Now despre războiul din Vietnam, subliinind modul în care Francis Ford Coppola a fost cuprins de iluzia că “acesta nu este un film despre Vietnam, este însuși Vietnamul”.

Seria nu se putea lipsi de o grupa în care sângele să fie însuși un personaj prinicipal; apariția acestuia în The Shining al lui Stanley Kubrick și în Deep Red, semnat de regizorul cult al filmului horror, Dario Argento, conduce însă cele două filme pe căi diferite.

Ultima pereche explorează evoluția femeii fatale (cu al ei ruj roșu) în istoria filmului. Dacă Alfred Hitchcock este cunoscut pentru personajele femeii fatale inițial amenințatoare care înspre sfârșit este îmblânzită/ calmată/ pedepsită, modelul acesta aplicându-se și în cazul lui Marnie, Jonathan Glazer are o altă viziune asupra personajului jucat de Scarlett Johansson în Under the Skin. / Raluca Petre si Chiara Puntil