afis-Garana-2014
Simpozionul International de Arta Contemporana GARANA” editia a IV-a (1) Simpozionul International de Arta Contemporana GARANA” editia a IV-a (2) Simpozionul International de Arta Contemporana GARANA” editia a IV-a (3) Simpozionul International de Arta Contemporana GARANA” editia a IV-a (4) Simpozionul International de Arta Contemporana GARANA” editia a IV-a (5) Simpozionul International de Arta Contemporana GARANA” editia a IV-a (6) Simpozionul International de Arta Contemporana GARANA” editia a IV-a (7) Simpozionul International de Arta Contemporana GARANA” editia a IV-a (8) Simpozionul International de Arta Contemporana GARANA” editia a IV-a (9) Simpozionul International de Arta Contemporana GARANA” editia a IV-a (10) Simpozionul International de Arta Contemporana GARANA” editia a IV-a (11) Simpozionul International de Arta Contemporana GARANA” editia a IV-a (12) Simpozionul International de Arta Contemporana GARANA” editia a IV-a (13) Simpozionul International de Arta Contemporana GARANA” editia a IV-a (14) Simpozionul International de Arta Contemporana GARANA” editia a IV-a (15) Simpozionul International de Arta Contemporana GARANA” editia a IV-a (16) Simpozionul International de Arta Contemporana GARANA” editia a IV-a (17) Simpozionul International de Arta Contemporana GARANA” editia a IV-a (18) Simpozionul International de Arta Contemporana GARANA” editia a IV-a (19)Simpozionul Internațional de Artă Contemporană “GĂRÂNA” a ajuns anul acesta la a IV-a ediție, desfășurându-se între 15-25 august 2014 în deja cunoscutul sat montan Gărâna, din jud. Caraș-Severin. La această ediție au fost invitați următorii artiști: Călin Beloescu, Marcel Bunea, Dana Constantin, Nedim Mafa, Cosmin Paulescu, Cristian Sida, Tamas Attila și Mihai Zgondoiu. Acest proiect cultural este sprijinit și finanțat de Fundația HERCZEG din Timișoara.
La Grande Bouffe la Gărâna
“Dacă Marco Ferreri ar fi fost român, cu siguranță  ar fi ‘’turnat’ filmul La Grande Bouffe la Gărâna în 1973, deși paradoxal la acea dată ar fi avut o recuzită cam redusă, având în vedere contextul politic al acelor ani. Nu știu dacă Michel Picolli ar fi fost înlocuit cu Mihai Zgondoiu, sau Marcello Mastroiani cu Marcel Bunea, ca să enumăr doar doi dintre protagoniștii ediției cu numărul patru a taberei de la Gărâna. Spun asta, exceptând scenele erotice întâlnite în filmul mai sus amintit. Scenele ‘’carnale’’ din  La Grande Bouffe, s-au produs oricum de trei ori pe zi, în văzul tuturor, la masă, unde Delia Herczeg, regizor de ’’platouri’’ ne-a delectat cu cârnați ‘’Made in Herczeg’’ sau  Bundas Kenyer (în franceză pain perdu, în maghiară s-ar traduce pâine cu blană) mai ceva ca în celebrul ready-made îmblănat al lui Merret Openheim, deci, cu mai multă blană, vă rog!
Gărâna este un loc cu o energie aparte iar tabăra organizată de către Andrei Herczeg este guvernată de cuvantul PRIETENIE. Pentru mine reprezintă o stare de bucurie inefabilă! Însă acolo acea stare de ‘’comesenie’’ devine prilej de rasfăț (dezmăț) pentru papilele gustative, pentru ficat (care în gărâneză se traduce prin foie gras). Despre pictură? Culoarea se consumă direct proporțional cu hrana, enorm, delicat, savuros, păstos, niciodată grețos. Dacă am mai fi stat o zi, două, s-ar fi  repetat scenariul filmului lui Marco Ferreri, am fi mâncat si …..pictat până am fi murit ………de plăcere! În loc de încheiere, parafrazând-ul pe Tristan Tzara cu privire la opera lui Paul Klee, aș spune: ’’La Gărâna faci o cură de origine a picturii și a ………VINULUI’’.
Cristian Sida, artist & selecționer proiect