Cotele artiștilor români de patrimoniu nu pot fi încă confirmate internațional


Cel mai preferat segement de cumpărare și investiție din piața de artă din România este condamnat la consumul regional.
Cotele artiștilor români de patrimoniu nu pot fi confirmate internațional pe piețele europene sau globale ale artei. Grigorescu, Andreescu, Luchian, Tonitza, Pallady, Petrașcu, Ressu, Paciurea etc. nu sunt tranzacționați și nu pot atrage interesul investițional internațional.
Pentru o lansare internațională, arta românească modernă, cu artiștii ei, are nevoie atât de investiții de marketing uriașe, care depășesc cu mult valoarea operelor și potențialul de creștere a cotelor acestor artiști, cât și de prezențe expoziționale permanentizate în spațiile culturale de prestigiu din lume.

 

Disclaimer

Punctul critic introduce prezentarea unor subiecte referitoare la scena și piața de artă românească, într-un format de observație compactă, rezumată (de două sau patru paragrafe), fără să-și propună poziționarea într-o tabără de opinie sau alta.  

Punctul critic dorește să deschidă subiecte interesante și invite la dezbatere.

Punctul critic încurajează comentariile la articole, în care sunt binevenite opiniile personale cu privire la subiect abordat. Autorul participă și el la dezbatere ca un oricare alt comentator. Sunt descurajate opiniile care atacă persoane și nu subiecte.

cosmin-nasui---punctul-critic

2 total comments on this postSubmit yours
  1. Stimate dle Nasui -articolul de mai sus comporta o ampla discutie en tete a tete.Sa nu uitam ca un pictor roman celebru-la el in debara ,adica Romania-a pictat 215 lucrari -iar pe piata sant 1415..

  2. Buna ziua!
    Din câte cunosc dumneavoastră sunteţi un curator. Am pornit cu această precizare pentru a fi înţeles. Am văzut de curând rezultatele unei case de licitații privind arta românească “consacrată” unde se anunța cota de 45% vânzări din totalul licitat. Lucrările erau de prestigiu în România. Suma totală se situa undeva la 450000 Euro. Lucrări de autori recunoscuți la noi, situate, ca medie undeva la 40-50 de mii Euro. Asta în contextul vânzărilor școlii de la Cluj, unde două tablouri valorează cât totalul licitației pomenite. Ce s-a pictat în România este mediocru din toate punctele de vedere. Poate stârnesc nemulțumiri dar pictori ca şi Grigorescu sunt mii. Problema este că nu epigoni ci predecesori. Acești mii nu se vând mai bine. De ce? Pentru că mesajul din punct de vedere al subiectului este zero, iar ca şi coloristică şi tehnică nu sunt decât preluări. La data la care se apuca Grigorescu de pictură ceea ce urma să picteze el era deja epuizat.. Ca şi în alte arte noutatea joacă un rol dominant. Răsfoiam ieri o antologie picturală, cu tematica “naşterea Domnului” începând de la 1400 cu Botticelli. La această suită de pictori celebri, observi simplu cum fiecare, acolo unde pare a fi acelaşi lucru, aduce ceva nou, atât ca manieră cât şi ca gândire. Pictorii români şi asta spun cu toată dragostea faţă de pasiunea lor, nu au făcut decât să fie epigonii picturii deja consacrate. Chiar şi această scoală, copiază. Lucrarile lui Adrian Ghenie seamănă izbitor cu unele dintre lucrările văzute de mine zilele acestea la Viena, din păcate şi ele realizate în anii 50-60. Lucien Freud şi prietenul său Francis Bacon anunţă o nouă direcţie în aprecierile publicului. Dar atenţie! Un pictor trebuie să fie înaintea acestui val şi nu pe, sau după el. Aşadar, noi cei ce credem cu putere în mesajul picturii noastre şi înţelegem nevoia artistului de a se exprima sincer, ca un creator şi nu ca un epigon, ştim că indiferent de marketing şi sume investite, atât timp cât cei ce îţi privesc picturile ţi le şi înţeleg ceva nu este în regulă. Înseamnă că eşti ori pe val ori după! Aici intervine doar un ochi la fel de creator ca şi al artistului. Curatorul!

Submit your comment

Please enter your name

Your name is required

Please enter a valid email address

An email address is required

Please enter your message

About

Modernism.ro construieşte infrastructura, adică autostrăzile, viaductele şi podurile de informaţie, pentru a te bucura de creativii dependenţi direct din rezervaţiile lor naturale.

Modernism.ro îţi aduce online evenimentele expoziţionale, vernisajele şi stă de vorbă cu artiştii într-un stil relaxat.

Modernism.ro nu se identifică în mod necesar și nu își asumă răspunderea pentru opiniile și viziunile exprimate în materialele de pe SITE și/sau în comentariile utilizatorilor SITE-ului. De asemenea, ne rezervăm dreptul de a nu publica, de a șterge sau refuza orice comentariu sau material care aduce prejudicii grave de orice natură la adresa unui alt utilizator sau persoane, ori ale cărui idei sunt complet în afara conceptului general al SITE-ului, ori care contravin valorilor de bază prezentate pe SITE. De asemenea, linkurile din SITE către alte site-uri (site-uri externe) sau imaginile sau clipurile de pe alte site-uri nu sunt aprobate, verificate sau autorizate de SITE. Site-ul nu își asumă nicio responsabilitate pentru acele linkuri, imagini sau clipuri video.

Pentru a putea utiliza continutul materialelor publicate de site-ul Modernism.ro vă rugăm să menționați sursa www.modernism.ro.

Modernism © 2014 All Rights Reserved

The Leading Romanian Art Magazine Online

Display Pagerank
Nice... skip and back to the content

Like us on Facebook and stay updated on global art news, focus on Romania.

Thanks... but I've already liked this site!
....