Felix Deac

Felix Deac

născut la 17.04.1984

1999-2003 liceul de arte plastice “aurel pop” satu mare

2003-2007 universitatea de arte şi design cluj-napoca, facultatea de arte plastice, specializare sculptură

2006 bursă de studiu la facultatea de arte din bilbao (spania) în cadrul programului ‘erasmus’

2007-2009 studiile postuniversitare de master la universitatea de arte şi design cluj-napoca, facultatea de arte plastice, specializare sculptură

2009-până în prezent, doctorand la universitatea de arte şi design cluj-napoca

activitate:

2003 “interart”: expoziţie de grup, muzeul de artă, satu mare

2004-2005 “fontana”: expoziţie de grup, muzeul de artă, satu mare

2006 “vârsta de bronz”: expoziţie de grup, muzeul de artă cluj-napoca

2008 “expoziţia de grup a absolvenţilor” liceului de artă “aurel pop” satu mare din promoţiile 1990 până în 2009 “ – muzeul de artă satu mare

2009 “made of…” expoziţie personală în galeria casa matei, cluj-napoca

2009 bienala naţională de plastică mică “vârsta de bronz”, muzeul de artă cluj-napoca

2010 workshop în louvre – paris

2010 workshop  r.i.v.e.r.  italia – ancona – rosora

2010 “expresii independente r.i.v.e.r.”  expoziţie de grup the ark, bucureşti

2010 “life” expoziție personală în galeria laika, cluj-napoca

despre munca în general

interesul meu în cercetarea artistică a fost şi în continuare este faptul de a obţine rezultate concludente pentru a depăşi aproximările contemporane în producţia artistică. practic vorbind, în relaţionarea materiei cu formele de toate tipurile, din toate mediile artelor spaţiale şi conceptuale. aceste relaţionări obiective cer justificare şi se pot găsi argumente logice pentru interpretarea formei şi a materiei bazate pe cazuri şi repere bine punctate istoric. în actualitate se decelează o multitudine de posibilităţi pentru manifestarea fenomenului artistic şi care se proliferează în continuare, rezultatul fiind faptul că totul poate fi expus înşelător, adică în spiritul paradigmatic al universalităţii artei. arta obiect, arta de tip proiect, chiar şi artele performative au ca ţel fundamental atingerea unui raport simpatetic.

problemele pe care le investighez sunt probabil derivate din mari teorii şi sisteme filosofice care au pus pentru prima dată sub lupa ştiinţei existenţa şi rostul materiei, în măsura în care forma fiecărui lucru se subordonează materiei, fapt incontestabil în universalitatea obiectelor şi acceptat unanim în pătura părerilor cotidiene.

diversitatea extremă a materialelor pe care le-am pus în jocul artei mele de la început m-a făcut să conştienizez şi să accept că modul de lucru actual extrem de exigent, modul de tratare hiperrealist este în concordanţă cu plăcerea mea de a crea ceva. cu alte cuvinte identitatea mea se reflectă curat în modul şi în procesele de lucru complexe care necesită consecvenţă şi multă răbdare, deoarece pot fi catalogate într-o cercetare ştiinţifică bazată pe concluzii logice.

însă nu e suficientă o experienţă practică generală a metodelor de aplicare, alternarea cu debordanţă a culorilor şi a formelor. indiferent de timpul petrecut în statut creator de forme şi de obiecte în spaţiu, dacă nu aş fi găsit o logică a operei mele în conformitate cu natura, atunci cu toată devoţiunea aş fi rămas doar cu nişte obiecte, fie bidimensionale (plate), fie tridimensionale (spaţiale).

despre proiect

interesul meu în cercetarea artistică a fost şi în continuare este faptul de a obţine rezultate concludente pentru a depăşi aproximările contemporane în producţia artistică. practic vorbind, în relaţionarea materiei cu formele de toate tipurile, din toate mediile artelor spaţiale şi conceptuale. aceste relaţionări obiective cer justificare şi se pot găsi argumente logice pentru interpretarea formei şi a materiei bazate pe cazuri şi repere bine punctate istoric. în actualitate se decelează o multitudine de posibilităţi pentru manifestarea fenomenului artistic şi care se proliferează în continuare, rezultatul fiind faptul că totul poate fi expus înşelător, adică în spiritul paradigmatic al universalităţii artei. arta obiect, arta de tip proiect, chiar şi artele performative au ca ţel fundamental atingerea unui raport simpatetic.

problemele pe care le investighez sunt probabil derivate din mari teorii şi sisteme filosofice care au pus pentru prima dată sub lupa ştiinţei existenţa şi rostul materiei, în măsura în care forma fiecărui lucru se subordonează materiei, fapt incontestabil în universalitatea obiectelor şi acceptat unanim în pătura părerilor cotidiene.

diversitatea extremă a materialelor pe care le-am pus în jocul artei mele de la început m-a făcut să conştienizez şi să accept că modul de lucru actual extrem de exigent, modul de tratare hiperrealist este în concordanţă cu plăcerea mea de a crea ceva. cu alte cuvinte identitatea mea se reflectă curat în modul şi în procesele de lucru complexe care necesită consecvenţă şi multă răbdare, deoarece pot fi catalogate într-o cercetare ştiinţifică bazată pe concluzii logice.

însă nu e suficientă o experienţă practică generală a metodelor de aplicare, alternarea cu debordanţă a culorilor şi a formelor. indiferent de timpul petrecut în statut creator de forme şi de obiecte în spaţiu, dacă nu aş fi găsit o logică a operei mele în conformitate cu natura, atunci cu toată devoţiunea aş fi rămas doar cu nişte obiecte, fie bidimensionale (plate), fie tridimensionale (spaţiale).

vezi și

Felix Deac, „Artificial life” @ Visual Kontakt, Oradea

Share This: